آخرین مطالب

ایرماف چیست؟سلامت گوش با ایرماف

محافظ های گوش در برابر صداهای بلند و نویز های خطرناک را گوشی روی گوش یا همان ایرماف می نامند. گوشی ایرماف جزو تجهیزات محافظ شخصی (PPE) است که برای محافظت از افراد در برابر نویزهای شدید استفاده می شود. آنها برای محافظت از گوش در برابر آلودگی صوتی با کاهش سطح صدایی که به گوش می رسد طراحی شده اند. ایرماف ها دارای فنجان های سخت و مستحکمی هستند که روی گوش ها قرار می گیرد، این فنجان ها دارای بالشتک هایی نرم هستند که روی لبه ها برای ایجاد راحتی فرد پوشنده ایجاد شده است.  برخی از گوشی های روی گوش به گونه ای طراحی شده اند که با یک هدبند محکم شوند و شبیه هدفون به نظر برسند، در حالی که برخی دیگر در دو طرف کلاه ایمنی، محکم نگه داشته می شوند. گوشی ایرماف دارای انواع خاصی از جمله سیستم های رادیویی، موسیقی داخلی و همچنین ارتباطات دو طرفه هستند. طبق قانون، کارفرمایان برای کمک به محافظت از شنوایی کارگران، باید کارگران را از قرار گرفتن در معرض صدای بلند محافظت نمایند. هر گونه تجهیزات حفاظت شنوایی که توسط کارفرمایان انتخاب می شود، باید سطح خطر را برای کارگران در آن محیط مشخص نماید .ژل جنسی تاخیری تیتان ساخت روسیه

ایرماف چگونه کار می کند؟
محفاظت از شنوایی در ایرماف عموماً توسط فوم آکوستیک انجام می شود که امواج صوتی را با افزایش مقاومت هوا جذب می کند. سپس دامنه امواج را کاهش می دهد تا از رسیدن آنها به پرده گوش جلوگیری شود. تصویر زیر اطلاعات بیشتری را در این مورد نشان می دهد:

انواع ایرماف

گوشی ایرماف از چه چیزی ساخته شده است؟

هدبند و پوشش بیرونی گوشی ایرماف معمولا از یک ترموپلاستیک سخت یا فلز ساخته می شود، که این به جهت داشتن استحکام بیشتر و دوام و طول عمر ایرماف می باشد. بالشتک روی فناجانک ایرماف از فوم آکوستیک ساخته شده است.

نحوه ی نگهداری ایرماف
در برخی از مدل های ایرماف پدهای روی فنجان گوشی قابل تعویض هستند که این باعث افزایش طول عمر محافظ گوش می شود. برخی از تولیدکنندگان بسته به میزان استفاده ی ایرماف توسط کاربر، توصیه می کنند که هر شش ماه یکبار پدها را تعویض کنید. برای اطمینان از اینکه گوشی ایرماف شما بهترین محافظت را از شنوایتان ارائه می دهد، در اینجا چند نکته و چیزهایی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

مطمئن شوید که فوم آسیب نبیند یا تغییر شکل ندهد، زیرا این می تواند بر سطح محافظت ایرماف تأثیر بگذارد.
سعی کنید که بالشتک همیشه تمیز نگه داشته شود یا در صورت نیاز تعویض گردد.
بررسی کنید که گوشی بیرونی و هدبند ترک خورده یا شکسته نباشد. اگر این اتفاق افتاد، باید به طور کامل جایگزین شود.
با ۷ نوع مختلف ایرماف آشنا شوید
ایرماف ساده: این ها به یک هدبند متصل می شوند که به راحتی روی سر کاربر قرار می گیرد. اگر نیازی به لباس های محافظ دیگر مانند کلاه سخت نباشد، می توان از این طرح گوشی استفاده کرد. آنها همچنین با هدبندهای تاشو در دسترس هستند، که می توان آنها را به راحتی حمل کرد یا درکیف نگهداری کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش